Mirek Filiciak

Biogramy

Medioznawca, socjolog. Dziekan Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych w Warszawie, kierownik Katedry Kulturoznawstwa, kierownik School of Ideas Uniwersytetu SWPS. Zajmuje się wpływem mediów cyfrowych na uczestnictwo w kulturze. Bada internet i gry komputerowe, nieformalny obieg treści i przemiany telewizji. Od lat współpracuje z publicznymi instytucjami kultury, organizacjami pozarządowymi i biznesem. Jest współtwórcą techno-kulturowego projektu „Kultura 2.0”, współtworzył też pierwszy polski medialab – inicjatywę samokształceniową z pogranicza aktywizmu społecznego, sztuki i technologii. Kierował licznymi projektami badawczymi, takimi jak „Młodzi i media”, „Tajni kulturalni” czy „Obiegi kultury”. Jest autorem książki Media, wersja beta (2013). Na Uniwersytecie SWPS prowadzi zajęcia z zakresu nowych mediów, popkultury i kultury audiowizualnej.

 

W „Szkole patrzenia” współprowadził zjazd Monitoring, był gościem zjazdu Serial, jest autorem tekstów w publikacji.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.