7.2 Co to jest mem?


#

Zaproponuj, aby każda osoba z grupy przywołała w pamięci jeden mem. Kolejno uczestnicy i uczestniczki opowiadają, jak wybrany mem wyglądał, reszta grupy daje znać, czy kojarzy i wie, o jaki obraz chodzi, czy nie. Gdy runda zostanie zakończona, poproś, by każda osoba wyszukała w sieci mem, o którym opowiadała i wysłała go na twój adres mailowy. Memy wydrukuj i rozłóż na podłodze albo rozklej na ścianie. Tak stworzona „wystawa” memów pozwala zobaczyć, po pierwsze, rozbieżności pomiędzy sposobem opisu a wyglądem danego obrazu, a po drugie, może posłużyć do szukania elementów wspólnych gatunku wizualnego, jakim jest mem. To druga część ćwiczenia – patrząc na zbiór wydruków, spiszcie cechy charakteryzujące mem jako typ obrazu. Która internetowa grafika jest memem, a która nie i dlaczego? Czy memy mają swoje typy i odmiany? Przygotowana przez was definicja nie musi być zamknięta, ostateczna, ani weryfikowalna. Ważne jednak, abyście zastanowili się, o czym świadczą cechy memu. Jeśli zgodzicie się, że jest „śmieszny”, to od razu nasuwa się pytanie, czy każdy będzie się śmiał z tego samego.

Materiały do ćwiczeń: PLIK DO POBRANIA

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.